Енергийни системи за интралогистика

Задвижващи системи за интралогистика

Каква е правилната енергийна система за моята интралогистика?

Енергийните системи за интралогистиката се състоят от превозно средство, енергиен носител и инфраструктура - т.е. машина + Li-Ion батерия + зарядно устройство/ зарядна станция.

Изборът на правилна енергийна система е преди всичко стратегически. Отнася се до конкретно приложение, разходите, но също така до необходимите структурни условия, както и устойчивостта и перспективата за работа по климатично-неутрален начин.

Следните пет критерии могат да бъдат използвани за вземането на решение.

  • Наличност на превозни средства: Колко енергия може да предостави енергийната система и за колко дълго?
    До каква степен е ограничена достъпността на превозните средства, например от времето на престой за смяна на батериите, процесите по зареждане или дейности по поддръжката?
  • Инфраструктура: Всяка енергийна система изисква специфична инфраструктура, например за пространство за зареждащи станции, съхранение, поддръжка и необходимо усилие за настройка на енергийното захранване.
  • Инвестиционни разходи: Разходите по въвеждане в експлоатация, например за батерии и монтирането на необходимата инфраструктура.
  • Оперативни разходи: Текущи разходи, например за поддръжка и поправка, но също така и енергийни раходи и консумация.
  • Устойчивост: Какъв потенциал има всяка енергийна система, колко дълго може да бъде използвана и до каква степен могат да се избегнат въглеродните емисии.

Сравнение на задвижващи системи в интралогистиката


Достъпност на превозни средства

Оловно-киселинни

  • Приблизително 1 обвивка в зависимост от типа превозно средство и приложението
  • при по-дълга употреба максимално 5 часа
  • 8 часа зареждане са необходими за приблизително 6 часа употреба
  • без междинно зареждане > време за смяна на батерия (5-15 минути)
  • висока поддръжка
  • намаляващо представяне по време на операция

Li-Ion

  • 1 час зареждане е необходим за 3 часа употреба
  • възможно междинно зареждане
  • без изисквания за поддръжка
  • постоянна мощност по време на операция

Горивна клетка

1 пълнене на резервоара позволява употреба приблизително до 8 часа. Без изчакване/ време за зареждане > презареждане за 2-3 минути. Редовна поддръжка , непрекъсната работа по време на операциите

Инфраструктура

Оловно-киселинна Зареждащи станции. Зарядни устройства. Заменяеми батерии. Приспособление за смяна на батерии. Резервоари за вода. Система за вентилиране на въздух. Значително изискване за пространство.

Li-Ion

  • Ниски изисквания
  • Инфраструктура за зареждане + само 1 батерия + бордово зарядно устройство
  • Ниски изисквания за пространство

Горивна клетка

  • Горивна клетка (Модул за смяна на батерии)
  • Зареждащи станции.
  • Водородно съхранение
  • Доставка или производство на водород (електролизер)
  • Пространството извън склада може да бъде използвано

 

Инвестиционни разходи

Оловна киселина

  • Ниски разходи за придобиване

Li-Ion

  • високи разходи за придобиване с тенденция за намаляване.
  • По-дълъг живот на батерията.

Горивна клетка

  • Високи инвестиционни разходи (коефициент 4 до 5 в сравнение с оловно-киселинните батерии).
  • Възможности за финансиране

 

Оперативни разходи

Оловно-киселинни

  • Енергийни разходи
  • Разходи за поддръжка
  • Разходи за смяна на батерия (време)
  • Разходи за пространство

Li-Ion

  • 30% намалени енергийни разходи
  • без разходи за поддръжка
  • ниски разходи за пространство
  • интелигентно енергийно управление/ възможно управление на натоварването

Горивна клетка

  • Високи текущи раходи за водород (10-12€/кг водород към септември 2021г.) > Особено транспортни разходи

Устойчивост

Оловно-киселинна

  • Експлоатирана технология
  • Вредни за околната среда вещества
  • Взискателно рециклиране с високи енергийни разходи

Li-Ion

  • Непрекъснато развитие
  • Повишаване на ефективността и намаляване на разходите за придобиване
  • Проблемни суровини > нова композиция в развитието
  • Изпробвани и тествани структури

Горивна клетка

  • Разгръщаща се технология, но все още без установена инфрастуктура
  • без редки елементи
  • наистина зелено чрез зелен водород
  • Политическо развитие все още несигурно

Приложение и заключение

Оловно-киселинни
Оловно-киселинните батерии са полезни при употреба на няколко превозни средства с няколко работни часа.
Като цяло това е доказана, надеждна и напълно използваема енергийна система.

Li-Ion
Употребата на литиево-йонни батерии се препоръчва за високи и постоянни енергийни изисквания в мултисменни операции.
В подходящ профил на приложение, тази енергийна система е най-подходяща за експлоатационния живот на Li-Ion батерия (10 години).
С Li-Ion технологията на STILL може да бъде постигнато 30% по-добро оползотворяване на енергията. Това не само защитава околната среда, но също така значително намалява енергийните разходи на компанията.

Горивна клетка
Тази енергийна система е идеално пригодена за продължителна, интензивна употреба в мултисменни операции с над 1000 работни часа на година.
Като най-чиста енергийна система за задвижване на индустриални кари, горивната клетка все още е слабо доказана, но е считана за система за зелена интралогистика на бъдещето.



Енергийните системи в контекста на зелената интралогистика

От гледна точка на интралогистиката, стремежа е към това да бъде възможно разрешаването на транспортни задачи с най- ниската възможна консумация на ценни ресурси - да използва по най-добрия начин капитал, енергия, труд и време. От екологична гледна точка Европа трябва да бъде климатично неутрална най-късно до 2050-та година; Германия дори иска да постигне това до 2045-та. Това значи, че въглеродните емисии трябва да бъдат значително намалени. За да постигнат тази цел, Европейската Комисия и държавните власти чрез закони и регулации все повече задължават икономиката да даде своя принос, например чрез данък за CO2, сертификати за емисии или дори със забрана за двигатели с вътрешно горене, която да влезе в сила от 2030-та най-късно.

Потребителите и партньорите очакват климатична неутралност

Също така има ръст в изискването от партньорите и потребителите захранващите вериги да бъдат устойчиви и да функционират климатичнонеутрално. Снабдителите трябва да осигурят сертификати за произхода на суровините, условията на производство и въглеродните следи. Добрата екологично балансирана схема се превръща в конкурентно предимство.

Изтеглете

Консултации по тема енергийните системи в интралогистиката

Консултации по тема системи за пикиране от експертите на STILL.
Възползвайте се от нашата експертиза за устойчива интралогистика. С удоволствие ще ви помогнем с избора на енергийна система за вашето бъдеще.

Контакти

За повече информация моля свържете се с нашите консултанти

+359 89 950 5026

Заоитване до: Преглед на Енергийни системи за интралогистика

Моля попълнете формуляра по-долу. Ще се свържем с вас при първа възможност.

Обръщение*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.